1. نوشته ايد : «چرا ما حق نداريم ظالمين را لعن كنيم ؟» پاسخ : اگر نوشته ام را دقيق بخوانيد ، دقيقا خلاف اين موضوع را گفته ام .
2. نوشته ايد : «حديث اميرالمومنين علي(ع) را با لغت عرب بياوريد » پاسخ : گيرم اين سخن از علي (ع) نباشد ، آيا معقول نيست كه در مورد سرنوشت افراد پيش داوري نكنيم ؟
3. به لعن هاي قرآن استناد كرده ايد . اگر به سياق كلي لعن هاي قرآن هم بنگريد متوجه مي شويد كه در اكثر آنها ، بر گروهي كه صفت خاصي را دارند لعن فرستاده شده است . مثلا «ظالمين» ، «كاذبين» ، «الذين يوذون الله و رسوله» و ...
4. اگر در مواردي خداوند بر شخصي خاص لعن فرستاده است ( مثلا شيطان يا ابولهب ) بايد توجه داشت كه خداوند از سرنوشت افراد آگاه است و فقط اوست كه عاقبت افراد را مي داند .
5. تبري يعني دوري جستن از دشمنان خدا . دشمنان خدا كيان اند ؟ همين هايي كه خداوند بر آنها لعن فرستاده است : ظالمين ، كاذبين و ... ما نمي توانيم در مورد عاقبت افراد قضاوتي داشته باشيم و فقط مي توانيم در مورد كار افراد داوري كنيم ( آن هم با در نظر گرفتن شرايط و مقتضياتي كه منجر به آن كار شده است )
6. علامه عسگري پس از اينكه لعن هاي عاشورا را بدون سند اعلام كردند ، به شدت تحت فشار قرار گرفتند ، تا جايي كه ايشان را مجبور به نوشتن توبه نامه كردند .
7. حجت الاسلام شيخ حسين راضي نيز به تحريفاتي در اين زيارت معتقد بوده اند و ليستي از نسخه هاي صحيحي از اين زيارت كه فاقد لعن هستند را جمع آوري كرده اند : نسخه نقاش رازي، نسخه کتابخانه حضرت آيتالله مرعشي نجفي، نسخه رضيالدين بن طاووس، نسخه بخشي توني، نسخه جد حفصي و نسخه خواجه شيراحمد که مهمترين آنها نسخه نقاش رازي است که در کتابخانه آستان قدس رضوي در مشهد نگهداري ميشود .
8. نظر آيت الله معرفت در مورد تحريف زيارت عاشورا در سايت هاي اينترنتي وجود دارد .
9. توجه داشته باشيد كه اين گونه نظرات كمتر در رسانه ها و كتاب هاي عمومي درج مي شود و كساني كه در منابع اصيل ديني و آثار بزرگان ديني كنكاش كرده اند مي دانند كه چه تشويش آرايي در مورد اكثر مسائل ديني وجود دارد .