• وبلاگ : بي كرانه
  • يادداشت : خوف و رجا
  • نظرات : 0 خصوصي ، 13 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    1. نوشته ايد : «چرا ما حق نداريم ظالمين را لعن كنيم ؟» پاسخ : اگر نوشته ام را دقيق بخوانيد ، دقيقا خلاف اين موضوع را گفته ام .

    2. نوشته ايد : «حديث اميرالمومنين علي(ع) را با لغت عرب بياوريد » پاسخ : گيرم اين سخن از علي (ع) نباشد ، آيا معقول نيست كه در مورد سرنوشت افراد پيش داوري نكنيم ؟

    3. به لعن هاي قرآن استناد كرده ايد . اگر به سياق كلي لعن هاي قرآن هم بنگريد متوجه مي شويد كه در اكثر آنها ، بر گروهي كه صفت خاصي را دارند لعن فرستاده شده است . مثلا «ظالمين» ، «كاذبين» ، «الذين يوذون الله و رسوله» و ...

    4. اگر در مواردي خداوند بر شخصي خاص لعن فرستاده است ( مثلا شيطان يا ابولهب ) بايد توجه داشت كه خداوند از سرنوشت افراد آگاه است و فقط اوست كه عاقبت افراد را مي داند .

    5. تبري يعني دوري جستن از دشمنان خدا . دشمنان خدا كيان اند ؟ همين هايي كه خداوند بر آنها لعن فرستاده است : ظالمين ، كاذبين و ... ما نمي توانيم در مورد عاقبت افراد قضاوتي داشته باشيم و فقط مي توانيم در مورد كار افراد داوري كنيم ( آن هم با در نظر گرفتن شرايط و مقتضياتي كه منجر به آن كار شده است )

    6. علامه عسگري پس از اينكه لعن هاي عاشورا را بدون سند اعلام كردند ، به شدت تحت فشار قرار گرفتند ، تا جايي كه ايشان را مجبور به نوشتن توبه نامه كردند .

    7. حجت الاسلام شيخ حسين راضي نيز به تحريفاتي در اين زيارت معتقد بوده اند و ليستي از نسخه هاي صحيحي از اين زيارت كه فاقد لعن هستند را جمع آوري كرده اند : نسخه نقاش رازي، نسخه کتابخانه حضرت آيت‌الله مرعشي نجفي، نسخه رضي‌الدين بن طاووس، نسخه بخشي توني، نسخه جد حفصي و نسخه خواجه شيراحمد که مهم‌ترين آنها نسخه نقاش رازي است که در کتابخانه آستان قدس رضوي در مشهد نگهداري مي‌شود .

    8. نظر آيت الله معرفت در مورد تحريف زيارت عاشورا در سايت هاي اينترنتي وجود دارد .

    9. توجه داشته باشيد كه اين گونه نظرات كمتر در رسانه ها و كتاب هاي عمومي درج مي شود و كساني كه در منابع اصيل ديني و آثار بزرگان ديني كنكاش كرده اند مي دانند كه چه تشويش آرايي در مورد اكثر مسائل ديني وجود دارد .

    پاسخ

    من با پاسخ هايي كه با عنوان تولي و نبري نوشته شده تا حدودي موافقم، اگر به پاسخ من ذيل كامنت خودتون توجه كنيد متوجه ميشيد كه متوجه كلام شما بوده ام و نيز گفته ام آنچه در اين پست مطرح شده مساله ظلم است و مصاديق آن براي شيعيان و حق جويان مبرهن است! راجع به ساير حيطه هاي قابل طرح در بحث لعن، اينجا مكان مناسبي نيست. در ضمن اگر به كامنت هاي زير بيشتر توجه كنيد متوجه ميشويد كه اصل كلام شما دو نفر يكي است.