• وبلاگ : بي كرانه
  • يادداشت : خوف و رجا
  • نظرات : 0 خصوصي ، 13 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ++ 

    جواب علامه عسگري در پاسخ به نامه به شرح ذيل مي باشد ..

    جواب سوال اول :

    برائت همان «لااله» در «لااله‌الاالله» است که نشانگر توحيد مي‌باشد و از اصول اعتقادي و ديني ماست. «تولي» و «تبري» از اهم واجبات اسلامي است و اين دو با هم بوده و مکمل هم هستند يعني «تولي» بدون «تبري» و «تبري» بدون «تولي» نمي‌شود. به عبارت ديگر، بيزاري جستن از دشمنان اهل بيت، عين دينداري است.

    جواب سول دوم :

    خير. اساسا ايجاب بدون سلب نمي شود مانند «لااله الا الله» در توضيح مطلب بايد گفت، نمي‌شود بنده حضرت علي(ع) را دوست داشته باشم و دشمنان حضرت را ( همانند معاويه) دشمن نداشته باشم. محب به اهل بيت، شيعه نمي‌شود مگر با بغض وعداوت نسبت به دشمنان اهل بيت؛ البته اين غير از اظهار کردن و علني نمودن آن است، مخصوصا در شرايط حساس کنوني که عامل اصلي کشتار شيعيان در ممالک اسلامي از قبيل کشمير، پاکستان، هندوستان و... به خاطر بي‌احتياطي و بي‌دقتي در اين امور شده است حضرت صادق(ع) فرمودند: «التقية ديني و دين آبائي و لا دين لمن لا تقية له» (بحار الانوار، ج 72، ص 422).



    جواب سوال ششم :عاشورا به عنوان يک حادثه تاريخي عامل حيات دوباره اسلام است و حضرت سيدالشهدا(ع) آنچه در صحنه عاشورا انجام داد، بزرگ‌ترين عامل حيات دوباره اسلام را پديد آورد، اما درباره زيارت عاشورا، اينجانب در کتاب منتخب الادعيه دو زيارت از زيارت خاصه روز عاشورا را عرض کردم و به آن اعتقاد دارم. زيارت عاشوراي مشهور و معروف، داراي مؤيدات و توثيقات خبري است که قابل تشکيک نمي‌باشد و من خودم زيارت عاشورا مي‌خواندم و مي‌خوانم. قبل از اين من ناراحتي قلبي داشتم که يکي از بزرگان علما براي بنده زيارت عاشورا خواند و ناراحتي قلبي من مرتفع گرديد

    in ham nazare alame askari