سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط فاطمه در 91/3/29:: 2:21 عصر

چقدر نوشتن از شما سخت و شیرین است... و من به شکرانه ی بودن شما، مبعوث شدن شما، فرض میدانم که بنویسم، سرور قلبم و خضوع روحم را ابراز کنم در برابر عظمت بی بدیل و روشنگری ابدی وجود شما
ای تجلی مهر خدا، ای تمامیت خوبی ها و ای دوست داشتنی ترین مخلوق ها
امید که بار دیگر آستان بوسی حضرتت را روزی ام کنید که بهشت همانجاست...
روضه ی رضوان نبی ...
صلی الله علیک و علی آلک الطیبین الطاهرین

* حضرت علی (ع) در خطبه قاصعه فرمود: و لقد قرن الله به صلی الله علیه و آله من لدن  ان کان فطیما اعظم ملک من ملائکته یسلک به طریق المکارم و محاسن اخلاق العالم لیله  و نهاره...
خداوند از آن زمان
که حضرت محمد از شیر گرفته شد، بزرگترین فرشته از فرشتگان خود را همنشین او ساخت و این فرشته شب و روز آن حضرت را به مکارم و اخلاق خوب جهانی هدایت می کرد.
* علامه مجلسی می گوید: از
آن زمانی که حضرت محمد به رشد عقلی رسید پیامبر بود  و از جانب خدا توسط فرشته ای به نام روح القدس مورد تأیید بود. آن حضرت در همان زمان و قبل از بعثت صدای فرشته را می شنید وخداوند با آن حضرت سخن می گفت و پس از آن که به چهل سالگی رسید، مبعوث گردید و پس از آن فرشته را می دید و قرآن بر اونازل شد.
* میرزای قمی در "قوانین" می گوید: حق این است که پیامبر اسلام پیش از بعثت بر اساس دین خودش عبادت می کرد چون آن حضرت از همه پیامبران برتر است و اگر پیامبراسلام تا چهل سالگی پیامبر نباشد در این صورت حضرت عیسی، و حضرت یحیی از آن حضرت برتر خواهند بود. چون حضرت عیسی و حضرت یحیی در بچگی پیامبر بودند.
* ابن ابی
الحدید در شرح نهج البلاغه آورده است: حضرت امام باقر علیه السلام فرمود: خداوند بر همه پیامبران خود فرشتگان را گماشته است. مأموریت این فرشته ها محافظت از اعمال آنها و تبلیغ رسالت می باشد . خداوند از آن زمان که حضرت محمد از شیر گرفته شد، فرشته بزرگی را بر آن حضرت گماشت. این فرشته آن جناب را به سوی خیرات و اخلاق خوب هدایت می کرد و از بدیها و اخلاق بد باز می داشتند و همین فرشته بود که پیش از آنکه آن حضرت به درجه رسالت برسد او را با «السلام علیک یا رسول الله» صدا می کرد و پیامبر هنوز جوان بود که با این جمله صدا زده می شد.  

 بلغ العلی

 -------------------------
(نهج البلاغه فیض الاسلام جز 4 خطبه 234 بند 61 )
 (بحار ج 18، ص 271 )
 (قوانین الاصول، ص 255 ، ج اول)
 (شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 13، ص 207 )

 

 

 

 

 


کلمات کلیدی : تفسیر و تطبیق حدیث