سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط فاطمه در 93/5/12:: 11:36 صبح

نمیدانم جنگ و کشتاری که در غزه و فلسطین به راه افتاده است کی تمام خواهد شد... ولی به هر طرف که نگاه میکنم و اخبار هر قسمتی از جهان را که رصد میکنم، مسلمانان را تحت ظلم و فشار و جنگ میابم.
این همه درگیری جز مخدوش کردن گسترش جمعیت مسلمانان، منجر به فقر و بیماری خواهد شد.
امت مسلمان را به بی سوادی و عقب ماندگی خواهد انداخت؛ گسترش موج اسلام هراسی را در جهان تسهیل خواهد کرد.
و این یعنی امتی که برترین دین و آئین را برای زندگی برگزیده اند، در بدترین شرایط -آنهم به اجبار- به سر میبرد...
این روزها فراموش نخواهد شد و این امید به اصلاح و رستگاری است که توان زیستن و ادامه دادن در چنین شرایطی را به امت میدهد...

و نرید ان نمن علی الذّین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین و نمکنّ لهم فی الارض(قصص.5)

هنوز میخواهم درباره فلسطین بنویسم. سرزمینی مقدس و پر مخاطره؛

ایوان رایدلی خبرنگار مسلمان شدهء انگلیسی تبار، در سایتش اطلاعات جالب توجهی پیرامون فلسطین منتشر کرده است.
یکی از این اینفوگرافی ها مربوط است به تقسیم بندی هایی که عملا منجر به تسخیر بیش از پیش فلسطین شده است. اسرائیلی ها مردم فلسطین را علی رغم داشتن هویت واحد ملی به گروه های مختلف شهروندی تقسیم کرده و برای هر گروه حقوق متفاوتی را تعیین کرده اند:  

مردمی که تحت حاکمیت اسرائیل زندگی میکنند و حق شرکت در انتخابات مجلس، آزادی در سفرهای داخلی و بهره مندی از قانون را دارند در حالیکه عملا  در مورد حقوق شهروندی با تبعیض مواجه میشوند، با جمیعتی بالغ بر یک میلیون و چهارصدهزار نفر. البته این افراد حق سفر به اکثر کشورهای خاورمیانه و غزه را ندارند.

مردمی که در اورشلیم شرقی زندگی میکنند تحت تبعیض های قانونی قرار دارند و حق سفر های خارجی را ندارند اما میتوانند در داخل منطقه سفرکنند و حدودا دویست هزار نفر هستند.

مردمی که در وست بنک زندگی میکنند و از حقوق شهروندی و جابجایی بهره ای ندارند. آنها تحت قوانین نظامی زندگی می کنند و بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارند.

مردمی که در غزه و تحت محاصره هستند. این مردم هیچ حق شهروندی ندارند و از بقیه مردم فلسطین جدا نگهداشته میشوند. جمعیت مردم غزه در آخرین سرشماری بیش از یک و نیم میلیون نفر بود که طبیعتا در این جنگ اخیر کاهش داشته است.

مردمی که از فلسطین خارج و به کشورهای همسایه از قبیل اردن و لبنان پناهنده شده اند. این افراد هیج حقی ندارند! حتی حق داشتن یک دیدار از سرزمینشان! این افراد تقریبا دو میلیون نفر جمعیت دارند.

تقسیم و تسخیر

 

برای دیدن این اینفوگراف در سایر بزرگتر و دیدن سایر پوسترها کلیک کنید.